Happy Birthday to Me! - 2023/08/30


.:+*PHOTOGRAPHY*+:.
Fair Saeed san:



.:+*PHOTOGRAPHY*+:.
yopikopp Yoshikawa san:




.:+*+:..:+*+:..:+*+:.

*English message is written below the Japanese one.*

.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


皆さんこんばんは。
夏も終わりが近づいている今日この頃、いかがお過ごしですか?

プライベートな内容でKyWordsを書くのはとても久々な気がしますが、今日は私の誕生日!いつもだったら大々的(?)に「誕生日です!」と言うことをあまりしないのですが、今年は節目の年だったり、RLでもSLでもいろんなことがあったりで、気分を新しくしたいということもあり、何かつづってみようかなと思います。
誕生日、といえば、私が生まれた時の話を母からだいぶ前に聞いたことがあります。生まれたのは午前中だったかお昼くらいだったかみたいなのですが、その日の夜に蛍がいっぱい飛んでいるのが見えたのが印象的で、名前を「蛍」にしようかな、と考えたことがあったのだそう。いろんな事情で「蛍」にはならなかったのですが、小さいころにセーラームーンに登場するほたるちゃんにあこがれて、「名前!ほたるがよかった!」とわがままを言った覚えがあるのも、今となっては良い思い出です(笑)。
名前といえば、SLの名前は大抵の場合自分でつけますよね。私ももちろん自分でつけたのですが、Kyrieはキリスト教で「主」という意味なので、名前だけ見ると大体英語圏の方からは男性だと思われるみたい。考えてみれば、キリスト教の神様が女性というイメージはないので、「He」と呼ばれてもそれはそうか、となるのですが、やっぱり自分がそう呼ばれるととても違和感が…!サブアカのSunは男性になることが多々ありまして、Sunが「He」と呼ばれても違和感は感じないので、メインのKyrieアカウントが自分という意識が強いのかなと思うと、RPのようでRPでないこの世界が改めて面白いな、と感じます。

そんなわけで(?!)、この世界でも誕生日をお祝いしようと思って、お誕生日アウトフィットを頑張って作ってみました!とってもかわいくできた…と思いたいのですがw、かわいく写真を残せる気がしないと嘆いていたところ、「写真くらいいくらでも撮ってあげるよ」という天の声(ふぇあさんのIM)が降ってきまして、Re:ONのメンバーになったがためによぴさんも巻き込まれ、「かわいく写真を残せるのはどっちだ?!」対決が繰り広げられました(笑)。
ふぇあさんは「背中しか撮れない!」と悪戦苦闘していらっしゃいましたが、正式版としていただいたお写真は、どれもミュージカルとかファンタジー映画とかの一場面に出てきそうで、ここからどんな物語が生まれるのかな、と見ていてわくわくしましたっ。(もちろんたくさんの背中もきっと何か語っていたはず、きっと…たぶん…)
よぴさんは、お写真を普段から撮り慣れていらっしゃるのでしょう、短時間で本当にたくさん!加工まで済ませて渡してくださいました!どのお写真も景色によく溶け込んでいて、その世界の住人という感じがして、きっとこういう一日を過ごすんだろうな、なんて考えるのが楽しかったです。(振り返れば不審者フェア、というネタ枠まで馴染んでいました!w)
私利私欲のわがままに付き合ってくださって本当にありがとうございました!Re:ONばんざいっていっておけばなんとかなりますか?!

最後に、私からもお二人にお礼のお写真と、自分でも頑張ってみた写真たちを英語の下に残しておこうと思います。
8月がもう一日残っていますが、もうすぐ9月、そして気がつけばまた新しい年になっているのでしょう。
これからも、楽しい時間を大事に過ごしていけますように。


.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


Hi all.
Summer is going to pass in Japan. How is your place?

It's been a while I write about my private in this KyWords, but today is my birthday! I rarely declare "It's my birthday!" to public, but a lot of events happened in RL and SL and that it's my milestone year. That's why I'm writing something here to refresh my feelings.
Talking of birthday, I once heard about the moment I was born from my mother. She said it was in the morning or the noon that I was actually born, but she was impressed to see many fireflies were flying around that night and she thought to name me as "Hotaru" which means firefly in Japanese. For many reason my name was not become "Hotaru," but I loved a character, Hotaru, from Sailor Moon in my childhood, and I insisted to her, "You should have named me Hotaru!" Hmmm, it's a sweet memory for now, right? lol
About name, most people in SL name their avatar by themselves. I did so too, but "Kyrie" means "Lord" for Christian, so only seeing my name, many English speakers consider me as male. If I remember Christian got has no image of female, it's natural that I was called as "He." Even so, I feel uncomfortable when I was called like a man...! SunKyrieholy, my alter, often become a male avatar, so when Sun is called "He" I naturally accept it. That would mean I connect my main account Kyrie as my real consciousness, from which I found this place is again interesting, as it's a RP-like world but actually not.

So?! I wanted to celebrate my birthday in this world, and thus I decorated myself so cute... hopefully! XD But I was not confident to take a pretty photo of my birthday costume and my super hero, Fair, who heard my sobbing in IM said, "I'll take your photo if you wish!" Involving yopi because she's also a Re:ON member, they started to fight "who can take the prettiest photo?!" lol
Fair was struggling with photos by saying "You never look at me and my folder is full of your back!" But all of his finished photos looked like some scenes from a musical or a fantasy movie, and I was curious to think about how the story would continue. (Of course, many of my backs must have some meaning, maybe... perhaps....)
Yopi, who I think is used to take a photo of dancers, took many pictures in such a short time! Moreover, she finished editing of those photos in that time! In all of the pictures, I fit in the scenes, which gave impression that I was actually living there. It was fun to think about my daily life there. (The funniest picture, "Look Back and Find Suspicious Fair," also blended into the world too! omg!)
Thank you two for coping with my private selfish time! Will it be all ok if I say "Re:ON THE BEST"?!

As wrap-up, I'll leave their photos to show my appreciation and some photos I tried my best to take.
One more day is left for August, but soon it will be September, and then new year again when I notice it.
I hope to make every enjoyable time count.


.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


ふぇあさん・よぴさん・みんな一緒に / Fair, yopi and all together



at The Outer Garden: Baddest (114,231,2531)