Thank you for coming to Re:ON "夏色の空 - Summer Colored Sky" Show! - 2023/08/05



.:+*+:..:+*+:..:+*+:.

*English message is written below the Japanese one.*

.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


7月29日、8月2日のRe:ON「夏色の空」公演にご来場くださり、また、お心づけにお花にメッセージにと本当にたくさんいただきまして、誠にありがとうございました!
約9か月ぶりとなってしまいましたが、今回はいかがでしたか?
実は暑さのせいか、両日ともにスタッフの体調やらPCの状態やらが芳しくないということがございました。それこそ裏では「厄払いにいかなくちゃ!」なんて話も出るくらいに…!そんな状態でも無事に終えることができたのは、皆様のご支援・ご声援がその「厄」を落としてくださったおかげと思い、本当に感謝しています。
皆様も、楽しんでいただけたようでしたら嬉しいです。

さて、ここからは演目のお話です。ちょっと長めです!いつものことです…?
今回披露しましたのは、新作の『Endless Dream - 来ない明日を見つづけて』という演目でした。ダークファンタジー版眠れる森の美女という説明が、一番イメージしやすいのではないかなと思います。
私の場合、通常はセット制作を外部に依頼するようにしていますので、誰と一緒に演目を制作するかというのは、内容を決めるときに非常に大きな部分を占めることになります。今回はぎんさんが、「この期間だったら大丈夫だよ!」とお声をかけてくださったので、「やったー!」と喜び踊って小刻みにステップまで踏んで(笑)、ずっとやってみたかったちょっとロックテイストな曲調で、ぎんさんと相性が良さそうなのでは!と思ったお城のセットを考えたときに、歌詞から「眠れる森の美女」がテーマとして浮かんだのです。これは!と思って、ぎんさんにイメージをお伝えしたところ、「LIが問題…どこまで減らせるか…!」と格闘しながらできあがったのはなんと3Dの蔓!天蓋まで蔓で制作していただけるとは思ってもみなかったので、本当に感激してしまって!リアルで、今にも動きそうで、でも枯れているのがわかるんです。本当にすごい(語彙力!w)。

そして、クレジットには協力のところで載せさせていただきました、れにーさん。れにーさんは、お花と砂時計を作ってくださいました!セットの小道具として、「砂時計に入った紫色の花」を置きたかったのですが、そもそも砂時計に入れられるお花も、お花を入れられる砂時計も、イメージにしっくり合うものも見つからなくて…。ダメもとでれにーさんにお声をかけさせていただいたら、快く引き受けてくださいました…!イメージ通りになるようにと、花弁の枚数やお花の開き具合、紫のお花の色味などを、丁寧に確認しながら作ってくださって、そのお花は手に持つアイテムとしても使わせていただくことになりました!鍵となる大事なアイテムでしたが、その意味はきっとご覧になった方によるかと思います。皆様にはどのような意味に思われたでしょうか?

もう一方、やはり協力のところで載せさせていただきました、ももさん。ももさんには、ポスター、クレジットの文字、そして照明などを一緒に確認していただきました!特に照明は、人によって明るさの感覚が違いますので、一緒に大丈夫なことを確認していただけて、すごく安心して演目をお披露目することができました…!そして、ポスター!様々なご縁から今回はももさんにお願いしたのですが、ももさんは普段ブロガーをされているので、他人を主体として撮影することや、正方形という形状、タイトルなどの文字入れなど、普段とは全く違う作業になってしまったのではないかなと思っています。そんな中で、「こういうイメージにしてみたよ!」と私にはないアイディアで、でも演目をよく表現しているようにポスターを仕上げてくださって、感謝の気持ちでいっぱいです。皆様の目には、ポスターの私は何を見ているようにご覧いただけたのでしょうか?

ここからは他のメンバーの演目について簡単に。
yopiは新作を2演目、『Fantasia』と『Kirarin』でした。『Fantasia』は、よぴが見た夢をショー用にアレンジしたとのことで、とても幻想的で、最後はどこに向かうのだろうと気になる終わり方でしたっ。きっとまた次の素敵な世界が待っているのでしょうね。『Kirarin』は、リハーサルのときに私のPCの不具合で見ることができませんでしたので、後日スタッフ特権使おうかな?!
Fairは、『Black Love +』を披露しました。「+」の部分があるのとないのとでは、観た後の印象が全然違う!となると思うのですが、前半部分はどちらにしてもやっぱり問題作…なのでしょうかね(笑)私はああいった表現の方法も、自分にはないものなので、毎回とても興味深く観ています!
Subaruは、お客様参加型チームダンス『にんげんっていいな』を担当いたしました。たくさんの方にご参加いただいて、楽しい運動会ダンスになりましたね!パーティクルなど華やかでしたが、最後の照明がちょっと終わりの寂しさを感じる色で、本当に今日はこれで終わりなんだなぁなんて思っていました。

最後に、次回のRe:ONは未定ですが、一応年内にもう一公演できたらいいな、なんて話が出ています。つまり、年明けですね!(笑)
皆様に忘れ去られない間にまた公演を行えるよう、スタッフ一同精進してまいりますので、また楽しみにご来場いただけたら嬉しいです。
それでは、また!


.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


Thank you for coming to Re:ON "Summer Colored Sky" show on July 29th and August 2nd, and giving me so many tips, flower gifts and messages!
This show was held about 9 months after our last show. How did you see it?
Maybe because of this hot weather, staff members were not feeling good and our PCs were not working well too. That's why we talked "we should visit a shrine to get rid of bad lucks!" Despite of this situation, we could success this show and the reason we assume was that your cheers kicked our bad lucks away! So, we really appreciate it.
We're glad if you enjoyed the show too.

From now on, I will talk about my act. It will be super long, as usual...?
This time, I released "Endless Dream - Tomorrow Never Come." It will be easier to imagine if considering the act as "Sleeping Beauty - Dark Fantasy Version."
In my case, I usually ask someone to create my stage set. So with WHO I create the new act occupies the large portion of deciding the story. This time, gin of Silvery K told me her suitable schedule, so I first showed her a happy dance lol, and decided to use a rock song which I long hoped to use, and a castle set that I thought it would match with gin's taste. Then, I got an image of "Sleeping Beauty" from its lyrics! So I showed the image to her and she said, "The problem is LI... How much can I reduce it...!" She struggled a lot and what I saw were 3D vines! I never thought she'd created a canopy with it! I was really thrilled! It seemed such realistic and about to move, but also told it was dying. Amazing!

And next, about renny of rnR, whose name I put on "Special Thanks" part of credit list. She created me a flower and an hourglass! As a prop, I wanted to place "a purple flower in an hourglass." But I could never find a flower which could be put in an hourglass, nor an hourglass in which a flower could be put. Needless to say, nothing was found that matched with my image. That's why I asked her without expecting a good answer, but she was kind enough to offer a helping hand...! She even checked time to time about the number of petals, how the flower opens, and the color of the flower so that it matched with my image! The finished flower also became an attachment and thus a key item of the act. Maybe the meaning of the flower differed and depended on you, so I wonder what it was for you.

One more, momo, whose name was also on "Special Thanks" part. She helped me with the poster and credits, and also checked stage lights with me. Especially about lighting, it really varies if the lighting was bright or dark, so her checking it together gave me relief and confidence on showing the act. Also, about poster! From many reason I asked her to create it. She usually is a blogger, so it must be a hard work to take a photo focusing on others, making it a square shape, and putting title letters. In spite, she showed her unique idea which I never had, and it really expressed my act well. That's why I can't thank her too much! I'm glad if you tell me you think what I was looking in the poster :)

Now, briefly about other members' acts.
yopi released 2 new acts, "Fantasia" and "Kirarin." About "Fantasia," she said she arranged the dream she once saw for the show. It was really dreamy, and ended with a question where she was going next. Maybe another fantastical place was waiting for her, right? About "Kirarin," I couldn't see it in the rehearsal due to my PC problem, so I should use "staff privilege" later?!
Fair showed "Black Love +." With or without "+" part brings a different image after seeing the act, but I wonder if the former part would be considered as a "controversy" in either case...? XD Anyway I don't have the skill of such expression, so every time it's interesting!
Subaru worked as a dance master of audience participating team dance, "Ningen tte Iina (HUMAN IS NICE)." Thanks to a lot of you joining us, it became a cheerful school sports festival! Particles were gorgeous, but the color of last light was like fading of this happy time, so I felt this was really the last act of this show.

Finally! Next Re:ON is unscheduled, but we are talking to hold once more within this year. Meaning, next January! lol
We will work hard so that we could have a show before you forgot us, so we're glad if you look forward to it.
Again, thank you so much!