Thank you for coming to Re:ON "秋の夜長は人恋しくて - Missing You in Autumn Night" Show! - 2022/10/30



.:+*+:..:+*+:..:+*+:.

*English message is written below the Japanese one.*

.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


28日、29日のRe:ON『秋の夜長は人恋しくて』ショーにご来場くださった皆様、遠くから応援してくださった皆様、誠にありがとうございました!
半年ぶりくらいの公演でしたが、無事に終えることができました。
皆様はいかがご覧いただけましたでしょうか?

私は多分デュエットダンスとしては2作目(だったはず)の『Rose Revolution - Who is Wrong?』を披露いたしました。
もう5年以上前に制作した演目でしたので、見直してみるとまずは衣装の変更が課題でした。当時の衣装は当時の衣装で思い入れもあり、テクスチャも気に入っていましたので、変更するの惜しいなぁ…と思っていましたら、メッシュアバター用の同じキットを発見いたしまして!「これだー!」と入手したは良いものの、似たテクスチャを製作するのに丸一日かかりました…!またこれも思い入れのある衣装になりました。
そして、衣装が変わったということは、ポスターも変えなければなりません。今回も、写真家のKaoru Takedaさんにお願いして作っていただきました!毎回デザインや色味などをいくつかご提案くださるのですが、今回も思ってもみなかった効果をご提案いただきまして、「どっちもすてき。ハイブリッドなんてできたりできなかったりしていただけたりなんて…」というわがままをたくさんきいていただいて、今回のポスターになりました。皆様の興味を少しでも惹くポスターになっていたら嬉しいです。
もう一つ!今回はフェアさんがデュエットのお相手を務めてくださいました!私の場合、デュエットのお相手はいつもアルテミスさん(ルナさん)にお願いしているのですが、今回は休養中ということで、フェアさんにお願いすることになりました。この演目はラストをわざと曖昧にしていますので、もしかしたらお相手によって抱くイメージが違う、ということもあるかもしれません。皆様がどんな結末を想像されたのか、機会がありましたら伺ってみたいです。

ほかの演目についても簡単に感想を!
yopiは新作『Nova』を披露いたしました。セイレーンの伝承の演目で、怪しくも美しくて、ずっと音楽と一緒に洞窟のセイレーンの姿が今でも頭から離れません!ハロウィンも近いですし、私もあの女性と一緒に、洞窟に心が惹きこまれてしまったのかもしれません…。帰ってきてーーーー!
Fairは新作『焔 - HOMURA -』を披露いたしました。先住民のような、部族の恰好も、SLで用意するとなると大変だっただろうなぁと思いながら、おうかさん、あすらんさんも、とても部族民になりきってましたね!途中でふぇあさんが前にずずずずっと出てきてバレエダンサーのような踊りを踊るシーンが印象的でした!ちなみに、本番中は遠くからステージを拝見していましたので、ふぇあさんが手に持っていたのが、6本のマラカスだと思っていたら、実は扇子だったそうです。なんてびっくり(笑)
そして、放課後のyopiの新作『spider』!ハロウィンということもあって、皆様思い思いの衣装で楽しんでくださって、本当にアトラクションのように私も楽しむことができました!皆様と楽しめる放課後タイム、また次回もご用意できるといいなぁ。

次回のRe:ONは相変わらず未定ですが、多分来年になりそうです。
それまではカフェ営業をいたしますので、またご興味を持っていただけましたら、Discordでの告知をお待ちください。
それでは、長くなりましたが、本当にありがとうございました!またお目にかかれますように。


.:+*+:..:+*+:..:+*+:.


Thank you for coming and cheering us up in the Re:ON "Missing You in Autumn Night" show on 28th and 29th!
We held our show after half year from last time, and now we are relived to finish it with a big problem.
How did you see the show?

Talking about me, I showed my (maybe) 2nd duet dance "Rose Revolution - Who is Wrong?".
It's more than 5 years ago that I created it. The first problem was to change its costume. I had a lot of memory of the old costume and really liked its texture, so I was reluctant to change it. But I luckily found the same kit for mesh avatars! So I got it like, "This one yaaaaaay!", then lost whole one day to draw a texture...! So it became another good memory.
And, changing costume means that I must prepare for a new poster. This time too, I asked my photographer Kaoru Takeda! She always proposes various designs and color adjustments. This time, as usual, I found surprising effects from her proposals, and I asked "Both are wonderful. Maybe you can combine them, maybe not, maybe yes... please?" lol She satisfied my big request and finished this poster. I'm glad if it attracted your interest.
One more thing! This time my dance partner was Fair! Usually I ask Artemis (Luna) to join my dance, but she's on hiatus now. That's why I asked Fair this time. I on purpose made the last scene vague, so maybe you have a different image for the story according to my dance partner. I'm glad if there's an opportunity to know what ending you imagined.

Let me talk about other acts!
yopi showed her new act "Nova". It was based on the legend of Siren. It was really bewitching and beautiful, that I endlessly remember the music and her Siren shape in the cave even now! Maybe together with that woman, my spirit was trapped in the cave, since it's Halloween.... Hey, come baaaaaack!
Fair showed his new act "HOMURA". I assume it must have been difficult to prepare for Indian or clan-like costume in SL. But he as well as his side dancers, Ouka and Aslan, got into a tribe's resident in the best way! It was impressive for me that Fair came in front and danced like a ballet motion in the middle! Well, I watched his act far from the stage, so I thought what Fair was gripping were 6 maracas. Actually, he held fans. What a surprise XD
Last one was an amusement time, yopi's new "spider"! The audience enjoyed with us in various costume, since it's Halloween. Thus I also enjoyed it like a real attraction! I hope we can prepare for an amusement time in the next show too.

Next Re:ON show is not scheduled yet, maybe sometime in next year....
Until then, we open the Cafe Theater, so if you are interested in, please join our Discord and wait for an official announcement.
I wrote a lot! But that's all! Thank you so much and hoping to see you next time too :)